Štátna Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vyhodnotila ponuky z dvoch veľkých februárových tendrov na nákup a modernizáciu osobných vozňov. Práce na dovedna 52 vozňoch druhej triedy, určených prioritne pre trate na východe Slovenska, si rozdelia dva najväčšie železničné opravárenské podniky.

Na fotkách je bratislavská železničná stanica počas opatrení k veľkonočným sviatkom 2020
Neprehliadnite

Na železniciach škrípe organizácia. Vlakov je podľa analytikov málo a kvalita tratí nízka

Národný dopravca si od nákupu sľubuje zvýšenie cestovateľského komfortu. Nové vozne majú byť klimatizované a podporovať digitálne technológie. Prvé z nich by sa mohli na trati predstaviť už v závere budúceho roka.

Zmluvy čakajú na podpis

Verené súťaže vyhlásila ZSSK tento rok vo februári. „ZSSK zrealizovala štandardný prieskum trhu, na základe ktorého boli následne stanovené jednotlivé predpokladané hodnoty oboch zákaziek,“ informuje Tomáš Kováč, hovorca ZSSK.

Prvou z dvojice je súťaž na komplexnú modernizáciu 35 starších vozňov. Štátny dopravca odhadol, že za opravu jedného vozňa zaplatí v priemere 920-tisíc eur, celková predpokladaná hodnota zákazky je 32,2 milióna eur. Do súťaže sa prihlásili dvaja uchádzači. Ponuku od ŽOS Trnava, ktorých majiteľom je trnavský podnikateľ Vladimír Poór, železničiari vyhodnotili ako výhodnejšiu než návrh od konkurenčných ŽOS Vrútky, ovládaných spoločnosťou Budamar a rodinou Víťazoslava Morica.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa